Persbericht: Organisatoren conferentie Dance @ Work zoeken samenwerkingspartners

IMG_6300 (2).png

Organisatoren conferentie Dance @ Work zoeken samenwerkingspartners

Nieuwe trend bij bedrijven: Van mindfulness naar movefulness

UTRECHT - Yoga en mindfulness op het werk zijn populair, maar er is een nieuwe trend op het gebied van ‘workplace wellness’: bewegen op het werk! Daarom organiseert Dance to the People in maart 2018 de baanbrekende conferentie Dance @ Work over de meerwaarde van bewegen op het werk, én wel via dans. Trainers met een dansachtergrond zijn uitermate geschikt om bedrijven toekomstbestendig te maken door duurzame inzetbaarheid te stimuleren, 21st century skills te ontwikkelen en wendbare teams te vormen. Dance @ Work nodigt alle managers, die voor deze hedendaagse uitdagingen staan, uit tijdens de conferentie te ontdekken wat dans voor hun team kan betekenen. Kan je niet zo lang wachten? Meld je aan voor ons speciale voortraject als samenwerkingspartner!

Gezocht: samenwerkingspartners

Managers die niet wil wachten tot maart 2018 met het vinden van een creatieve oplossing voor hun vraagstuk kunnen kunnen zich aanmelden voor het voortraject. In de aanloop naar de conferentie worden er in samenwerking met verschillende bedrijven pilots opgezet. Iedere partner wordt gekoppeld aan een trainer met een dansachtergrond en expertise in het vraagstuk van de klant. De nieuwe trainingen die uit deze samenwerkingen ontstaan worden gepresenteerd tijdens de conferentie Dance @ Work.

Wil jij meedoen aan het voortraject? Neem dan contact op met Dance to the People via conferentie@dancetothepeople.nl om te mogelijkheden te bespreken.

Conferentie Dance @ Work

Met de conferentie Dance @ Work willen initiatiefnemers Sophie Verdaasdonk en Jacqueline de Kuijper dans op de kaart zetten - met name in het bedrijfsleven. Daar hebben managers te maken met uitdagingen rondom duurzame inzetbaarheid en ontwikkeling van ‘21st century skills’. Maar hoe krijg je zittende werknemers in beweging? Hoe maak je werknemers zelf verantwoordelijk voor hun duurzame inzetbaarheid? En hoe zorg je ervoor dat werknemers open en direct met elkaar communiceren, zodat mensen beter kunnen samenwerken? Laat dit nu juist net de expertise van dansers zijn!

Dansers ontwikkelen tijdens hun opleiding en werkleven ‘transferable skills’ die in het bedrijfsleven ontzettend gewild zijn. Ze zijn flexibel, gedisciplineerd, toegewijd én ze zijn de beste teamspelers. Daarnaast zijn dansers expert op het gebied van zelfregulering, non-verbale communicatie en het bedenken van creatieve oplossingen. Vaardigheden die bij de gemiddelde werknemer onderontwikkeld zijn. Dit maakt dat dansers bij uitstek inzetbaar zijn als trainer in het bedrijfsleven om managers te helpen de mensen in hun team meer als dansers te laten denken.

Dansen lijdt aan een imagoprobleem. Dans wordt uitsluitend geassocieerd met de podiumkunsten of het uitgaansleven en is buiten deze context voor menigeen een grote NO GO! Regelmatig zie ik ogen een paar centimeter groeien als ik opper dat dansen ook iets is wat je kan doen in je dagelijkse leven: bijvoorbeeld op je werk, met je collega’s. En dat is zonde! Dans geeft jou namelijk de skills waarmee je gemakkelijk de uitdagingen van een toekomstbestendige werknemer aan kan gaan. Daarom brengen wij dans naar de werkvloer: zodat nog meer mensen kunnen ervaren hoe het is om op het werk als een danser te denken en te handelen.
— Sophie Verdaasdonk - danseres, dansdocent en organisatiewetenschapper

De exacte datum en locatie is nog geheim, maar geïnteresseerden kunnen al wel meer te weten komen door zich aan te melden voor onze nieuwsbrief via de website van Dance to the People óf door deel te nemen als samenwerkingspartner aan ons speciale voortraject.

Georganiseerd door Dance to the People

Initiatiefnemers van de conferentie Dance @ Work zijn Sophie Verdaasdonk en Jacqueline de Kuijper. Deze twee bewegingsexperts zijn tevens de oprichters van Dance to the People, een organisatie die als missie heeft zoveel mogelijk mensen te laten dansen. Door middel van verschillende initiatieven laten zij doelgroepen die normaal gesproken niet in aanraking komen met dans - zoals managers - op een andere manier naar dans kijken en hierdoor de toegevoegde waarde van dans voor hun dagelijkse leven ontdekken. Hun eerste project is Change Your Rhythm, dansante bedrijfstrainingen voor (Young) Professionals met kantoorbanen. Met de conferentie Dance @ Work, hun tweede project, willen zij dienen als ‘matchmaker’ tussen het bedrijfsleven en de danswereld.